INZERCE

Česká pošta v rámci své transformace nepředpokládá v budoucnu další redukci pobočkové sítě. Foto: Česká pošta/Facebook

Česká pošta testuje své manažery. Personálním auditem projde i nejužší vedení

Česká pošta otestuje své zaměstnance na nejvyšších manažerských pozicích, personálním auditem mají projít do konce července. Prověrku podstoupí postupně celý management státního podniku, generálního ředitele Miroslava Štěpána se ale audit netýká. Ekonomickému deníku to sdělil mluvčí podniku Matyáš Vitík. Z Registru smluv vyplývá, že pošta za otestování devíti lidí zaplatí bezmála 310 tisíc korun, suma je bez DPH. Dalších 551 tisíc korun (bez DPH) už za audit 16 lidí zaplatila.

Cílem personálního auditu je podle Matyáše Vitíka zjistit pracovní potenciál vedoucích pracovníků a identifikovat jak silné stránky k dalšímu posílení, tak slabé ke zlepšení. Česká pošta na personální audity podle Registru smluv uzavřela se společností Assessment Systems dva kontrakty. První testování se už uskutečnilo, souhrnné výsledky za prověrku 16 lidí měla České pošta získat začátkem letošního března. Výsledky druhého auditu, který absolvuje devět lidí, by měla obdržet do 30. července. Část lidí se podle Vitíka zúčastní obou auditů.

Personální audit podle Vitíka konkrétně obnáší Hoganův osobnostní dotazník, v jeho rámci dojde k vypracování tří on-line dotazníků, jejichž otázky se vzájemně prolínají a na základě výsledku systém určí hlavní charakteristiky osobnosti. Management pošty dále absolvuje test abstraktního uvažování a počítá se také s vypracováním prezentace, kde každý kandidát připravuje svou SWOT analýzu i svého týmu a strategii na další období. „Následuje několikahodinové individuální sezení s konzultanty, kde se procházejí výsledky všech tří částí a diskutují se doporučení pro další rozvoj,“ informoval Vitík.

O jaký druh testování může v případě Hoganovy diagnostiky jít, přiblížila Ekonomickému deníku jednatelka společnosti Spolupráce Naďa Březina. Tento typ patří podle ní mezi diagnostikami k těm nejspolehlivějším. „Pokud se ji firma rozhodne použít a pak s ní dále pracovat, pak je takové rozhodnutí velmi dobrou investicí pro rozvoj kompetencí daného jedince, ale i celého týmu. Je ovšem nutné, aby použití bylo koncepční a ne nárazové,“ sdělila Březina. Uvedla také, že se Hoganova diagnostika skládá ze tří testů, které lze využít i samostatně. Diagnostika konkrétně pracuje s osobnostními předpoklady, motivacemi i možnými omezeními.

Česká pošta v současnosti prochází transformací, která by měla být dokončena v roce 2026, kdy má státní podnik hospodařit s kladným finančním výsledkem. Součástí proměny podniku je rozdělení majetku mezi Českou poštu a Balíkovnu, která by měla převzít logistické a balíkové služby. Poště zůstane pobočková síť a doručovatelé. I tu ale čekají změny, jak Ekonomický deník informoval, třetina ze čtyř tisíc doručovatelů by mohla působit jako specialisté „kontaktní sítě“.  Zákon, který umožní transformaci České pošty, by měl podle plánů začít platit letos 9. září.

Tereza Čapková