INZERCE

Stavba železničního koridoru v oblasti Soroksár – Kelebia. Foto: ADŽ

Česká firma ADŽ získala zásadní zakázku na maďarské železnici, zabezpečí koridor

Společnost AŽD podepsala smlouvu s maďarskou stavební společností V4SIL, která je součástí holdingu V-Híd, na dodávku moderních technologií a jednotného evropského zabezpečovače ETCS pro projekt Soroksár – Kelebia. Firma chce postupně získat i další zakázky v Maďarsku.

Jedná se o druhou, tentokrát zásadní zakázku na maďarské železniční síti, kterou česká firma získala. Projekt je rozdělen na dva úseky a ADŽ bude pro oba dodávat a instalovat plně elektronické digitální staniční zabezpečovací zařízení ESA 44 včetně integrovaného traťového zabezpečovacího zařízení ITZZ, LED návěstní svítilny, železniční přejezdy a také stacionární části systému ETCS v úrovni L2 (jde o celoevropský zabezpečovací systém, který bude zajišťovat jednotnou evropskou železnici a vyšší bezpečnost provozu na ní a je definován třemi základními úrovněmi L1, L2 a L3 – poznámka redakce).

Jižní část úseku Fülöpszállás – Kelebia zahrnuje celkem osm železniční stanic a přilehlých mezistaničních úseků a je primární částí projektu. Severní část trati Soroksár – Fülöpszállás čítá celkem deset železničních stanic a přilehlých traťových úseků a byl zasmluvněn jako opce. Oba jsou součástí evropského koridoru Budapešť – Bělehrad.

„O tuto zakázku jsme dlouho usilovali a je pro nás velmi významná. Doba realizace projektu 27 měsíců je extrémně náročná. Složitost celého projektu navíc podtrhuje požadavek navázání systémů AŽD na technologie čínského zhotovitele, který realizuje srbský úsek tratě,” řekl po podpisu smlouvy generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. 

Dodal, že cílem firmy je získat i další zakázky v Maďarsku. „Protože je zřejmé, že si zde velmi váží vlastních zhotovitelů, jdeme cestou spolupráce s národními společnostmi,“ doplnil. 

Společnost V4SIL, kterou založili obě firmy – V-Híd a AŽD, se na projektu bude podílet v oblasti vývoje, výroby a instalace železničních zabezpečovacích technologií v souladu s místními předpisy a legislativou. Spolupráce bude zahrnovat aplikaci českého know-how a nástrojů při výrobě finálního zařízení v Maďarsku a také vývoj softwaru speciálně přizpůsobeného maďarským potřebám.

(mig)