Klíčová dopravní stavba v Praze, která mimo jiné spojuje levý a pravý břeh Vltavy,  projde rozsáhlou rekonstrukcí. Oprava Barrandovského mostu začne v pondělí 16. května. První fáze potrvá 110 dní, celková rekonstrukce mostu pak několik let. Most je součástí městského okruhu a denně jej přejede asi 140.000 aut.

Vzhledem ke klíčové dopravní tepně budou opravy rozloženy do několika let.
Jako první začne v polovině května oprava jižní mostovky a zároveň s tím bude vyměněna rampa ze Strakonické. Řidiči budou muset jezdit po objízdných trasách a provoz bude částečně omezen i na mostě.

,,V noci na sobotu 14. května se začnou vyznačovat objízdné trasy a omezení na mostě. To by mělo trvat asi dva dny a od pondělí 16. května již začnou samotné práce. Původní délku letošních oprav se nám podařilo výrazně zkrátit,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. Původně podle něj byly letošní práce plánovány na 180 dní.

Objízdné trasy

Řidiči, kteří pojedou ze Strakonické například na východní okraj Prahy, by měli využít vnější okruh. Rampa u Lihovaru bude sloužit zejména pro řidiče jedoucí do Krče a nejbližšího okolí. V souvislosti s otáčením na Lihovaru bude snížen počet pruhů na Strakonické ve směru z centra ze dvou na jeden.


Dočasně bude otevřen sjezd z Pražského okruhu do Libušské ulice, který je již od vzniku okruhu uzavřen. To má ulevit Modřanské. Sjezd ale bude otevřen pouze po dobu oprav, poté bude opět neprůjezdný. Na samotném Barrandovském mostě pak bude z nynějších čtyř pruhů v každém směru uzavřen provoz vždy po jednom.

Změny se dotknout i MHD. Podle dřívějšího vyjádření Technické správy komunikací budou posíleny tramvajové linky 2 a 21 a zvýší se průjezdnost tramvají na Zlíchově či Palackého mostě. Upraveny budou linky autobusů 125, 170 nebo 196. Preference MHD bude zlepšena v ulicích Československého exilu, Vrbově, Jeremenkově nebo Ke Krči.

Mohlo by vás zajímat

Významná dopravní tepna

Barrandovský silniční most přes Vltavu je významným dopravním uzlem jižní části hlavního města a nejrozáhlejším mostním dílem v Praze. Byl budován od roku 1978 jako most Antonína Zápotockého, slavnostního otevření se dočkal 20. září 1983.

Jeho délka je 325 metrů, šířka pak 55 metrů. Po mostě vede osmiproudová vozovka. I za normálních okolností se zde tvoří kolony. Předpokládá se tedy, že i po částečném uzavření klíčové tepny to řidiči projíždějící Prahou pocítí.

Jana Bartošová