Do trasování kontaktů pozitivně testovaných lidí se zapojují i call centra velkých státních podniků. Prozatím posledním, který se zapojil, jsou České dráhy. Už dříve se zapojil například holding ČEZ. Celkem kontakty obvolává na 1900 „trasovačů“.
Více než 2.000 telefonických hovorů za tři dny zapojení do projektu Chytrá karanténa uskutečnili zaměstnanci Českých drah a dalších podniků ze Skupiny ČD. Do trasování kontaktů pozitivně testovaných se minulý týden zapojilo více než 50 operátorů Zákaznického centra ČD. Podle mluvčího Českých drah Roberta Pagana se zaměstnanci Skupiny ČD zapojili po důkladném zaškolení.
Podle údajů zveřejňovaných na webu ministerstva zdravotnictví se do trasování kontaktů pozitivně testovaných osob zapojuje denně až 1900 operátorů, kteří jsou označováni jako „trasovači“. V září to přitom nejvíce bylo 794 (24. 9.).
Do projektu trasování jsou zapojeny i další významné společnosti působící na českém trhu, jedná se například o Skupinu ČEZ, Komerční banku, Českou spořitelnu, Raiffeisenbank nebo innogy. Za září bylo uskutečněno 145.534 hovorů, operátoři se dovolali jen na 91.536 telefonních čísel, což je 62,9 % dovolatelnosti.
Chytrá karanténa je systém vyvinutý společnými silami Ministerstva zdravotnictví, Armády ČR a Národní agentury pro komunikační a informační technologie, který vede k včasnému zachycení, testování infekčního onemocnění covid-19 a izolaci v karanténě co největšího počtu potenciálně nakažených osob. Součástí toho je ve spolupráci s nakaženými vytipování kontaktů, na které mohli přenést virus.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účelyTechnické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.