INZERCE

Nákladní vagony jsou osazeny množstvím moderních senzorů a komunikačních technologií od různých výrobců, jako jsou Nexxiot a PJM, kteří představují nejpokročilejší špičku jak ve vývoji a inovacích, tak i v připravenosti pro komerční využití. Foto: Railway International

Byl spuštěn projekt pilotního testování smart vagonů v kombinované dopravě

Skupina FS Italiane zahájila projekt pilotního testování použití inovativních senzorů a komunikačních technologií v kombinované dopravě. Projekt pro smart nákladní dopravu je plánován na 15 měsíců. Informoval o tom Roman Štěrba ze Správy železnic. Senzory například monitorují stav brzdového systému během jízdy a zaznamenávají ujetou vzdálenost v přesném místě a čase. Údaje shromážděné senzory budou přímo využité pro prediktivní údržbu a efektivnost provozu.

Ve fázi pilotního testování se několik nákladních vagonů v provozu osadí větším množstvím inovativních senzorů a komunikačními technologiemi k určení, jak digitální technologie může být nejlépe integrována do kombinované dopravy a jak ve výsledku mohou být zlepšeny procesy.

„Smart vagony budou testovány na různých komerčních výkonech kombinované dopravy s cílem získat smysluplná data z každodenního provozu,“ uvedl Roman Štěrba.

Nákladní vagony jsou osazeny množstvím moderních senzorů a komunikačních technologií od různých výrobců, jako jsou Nexxiot a PJM, kteří představují nejpokročilejší špičku jak ve vývoji a inovacích, tak i v připravenosti pro komerční využití.

„Senzory například monitorují stav brzdového systému během jízdy a zaznamenávají ujetou vzdálenost v přesném místě a čase. Údaje shromážděné senzory budou přímo využité pro prediktivní údržbu a efektivnost provozu,“ vysvětlil Roman Štěrba.

Pozornost je věnována i monitorování uložení intermodálních přepravních jednotek na vozech, kdy digitální technologie kontroluje správnou polohu uchycení, změny v uchycení atpod. Od “smart wagons” se projekt dostává k pojmu “smart train” s automatickou zkouškou brzdou a sledováním dynamického chování vlaku během jízdy.

Výsledky projektu se očekávají na jaře 2023 a podrobnosti se můžete dočíst zdezde a nebo zde.

(nik)