Německý Bundestag schválil novelu zákona o komplexní renovaci německé železniční sítě. Zákon má pomoci odstranit překážky, aby se spolková vláda mohla více podílet na nákladech například na údržbu a opravy. Reforma potřebuje ještě souhlas spolkové rady – Bundesrat. Řeší se možný vznik víceletého fondu.

Schválená reforma spolkového zákona s názvem Bundesschienenwegeausbaugesetzes má podpořit investice do železnic.

Konkrétně mají být odstraněny překážky, aby se federální vláda mohla více podílet i na nákladech na údržbu a opravy – nejen na stavební projekty.

V závěrečné plenární rozpravě hovořil státní tajemník pro dopravu Michael Theurer (FDP) o „základu pro novou architekturu financování železnic v Německu“.

Mohlo by vás zajímat

Reforma, kterou ještě musí schválit Spolkový sněm, je považována za důležitou pro rekonstrukci důležitých železničních úseků, která začne v létě.

Do roku 2030 je plánována celková obnova 40 obzvláště vytížených železničních tratí.

První z nich bude Riedbahn mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem, která má být od poloviny července na pět měsíců uzavřena a kompletně zrekonstruována.

Dirk Flege, výkonný ředitel aliance Pro-Rail, uvedl, že změny ve financování železniční infrastruktury jsou změnou kurzu směrem k reformě železnic.

„Pouhé urychlení a snížení byrokratického pokroku u stávající sítě však nestačí. Potřebujeme také spolehlivé vyhlídky na výstavbu a rozšiřování železničních tratí. Vhodným prostředkem by byl víceletý fond, jako je ten švýcarský,“ dodal Dirk Flege.

(nik)