Obchodní řetězec Billa ukončí v Česku k 31. lednu 2026 provoz svého e-shopu, který rozváží potraviny a další zboží v Praze, Brně a okolí. Firma se chce soustředit na prodej a rozvoz prostřednictvím partnerských kurýrních služeb. Díky nim dokáže obsloužit víc zákazníků, řekla mluvčí Billy Dana Bratánková.
Investice do technologií a rozšiřování počtu závozních míst jsou podle Bratánkové natolik vysoké, že efektivnější je rozvoz zboží přes kurýrní služby. Nyní Billa spolupracuje se službami Wolt a foodora. Zatímco přes e-shop dokázala Billa oslovit 1,5 milionu domácností, v případě kurýrních služeb je to 2,5 milionu, uvedla Bratánková.
Podle poslední výroční zprávy ve Sbírce listin se obchodní řetězec Billa dostal předloni do ztráty, která činila téměř 63 milionů korun. O rok předtím vykázal čistý zisk ve výši zhruba 459 milionů korun. Ztrátu v roce 2023 způsobil do značné míry právě e-shop, řekla Bratánková. Za loňský rok se ztráta kvůli e-shopu podle ní ještě prohloubí.
Rozvoj kamenných poboček
Vedle spolupráce s kurýrními službami se chce Billa zaměřit také na rozvoj kamenných poboček. V příštím roce do nich investuje téměř 2,8 miliardy korun. Letos je to zhruba 2,5 miliardy korun. V následujícím roce Billa otevře stejně jako letos 15 nových poboček, dalších 40 plánuje zrekonstruovat. Za letošní rok Billa zmodernizuje 43 obchodů.
Pilotní verzi svého e-shopu spustil řetězec na jaře roku 2023. Rozvoz potravin nabízejí v Česku také řetězce Tesco, Albert či Coop. Řetězec Globus umožňuje vyzvednutí nákupu objednaného on-line na pobočkách v Praze na Zličíně a Čakovicích a také v Ostravě. Řetězec Penny na rozvozu spolupracuje s kurýrními službami. Největšími on-line prodejci potravin jsou v Česku supermarkety Rohlík.cz a Košík.cz.
