INZERCE

Cesta do Krkonoš, která vede Novou pakou, je častým místem dopravních nehod. Foto: Wikimedia commons

Bezpečnější a rychlejší cesta do hor: ŘSD zahájilo stavbu obchvatu Nové Paky

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dlouho očekávaného obchvatu Nové Paky. Dosavadní silnice I/16, kde docházelo k častým dopravním nehodám, je důležitou dopravní tepnou při cestách směrem z Prahy do Krkonoš. Zároveň je důležitou spojnicí mezi závody Škoda v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí. Zprovoznění obchvatu je plánováno na rok 2025.

Součástí stavby je 16 mostů a 22 protihlukových stěn o celkové délce 4 180 metrů.
„Stávající průtah silnice I/16 přes Novou Paku nevyhovuje směrově, výškově ani počtem a tvarem křižovatek standardům, které by měla mít silnice I. třídy. Nový obchvat, který povede z Kumburského Újezdu až do Vidochova, odvede z města veškerou tranzitní dopravu, čímž dojde k zásadnímu zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Obyvatele Nové Paky čeká významné zlepšení životního prostředí díky snížení emisí a poklesu hluku,“ představil dlouho očekávanou stavbu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Časté místo dopravních nehod

Současná silnice vedoucí přes Novou Paku je místem častých dopravních nehod. Mezi dopravní závady patří především zúžení komunikace v úseku od firmy ZPA až k podjezdu pod železniční tratí, dále mezi Komenského a Kotíkovou ulicí a také v místní části Vrchovina. Dalším problémem je malá podjezdná výška pod železniční tratí, nevyhovující jsou také křižovatky u železničního podjezdu a s Komenského ulicí.
Po zprovoznění obchvatu bude stávající silnice I/16 převedena mezi silnice III. třídy, což umožní zakázat vjezd těžké tranzitní dopravy do města.

Detaily stavby

délka: 8,5 km
počet všech stavebních objektů: 144
cena stavby dle smlouvy: 1 309 mil.korun bez DPH
zhotovitel: Porr a.s.

Plánovaný obchvat Nové Paky. Mapa: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 238,7 kilometrů nových staveb. Jedná se o 150,6 km dálnic a 88,1 km silnic I. třídy.

Jana Bartošová