Vlakové spoje mezi Prahou a Mnichovem jsou dochvilnější. Bavorské ministerstvo dopravy zainvestovalo do nové lokomotivy, která urychluje obrat u vlaků Alex a odjezdy z Mnichova jsou tak včasnější. „Dáváme také jasný signál České republice, že na bavorské straně rychle posilujeme kvalitu,“ uvedl ministr dopravy Christian Bernreiter. Vyšší přesnost vlaků potvrdil i tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
„Zlepšení přesnosti vlaků Bavorský expres ve srovnání s rokem 2024 jsme zaznamenali. Za první tři a půl měsíce JŘ 2025 (jízdního řádu pozn. red.) došlo oproti JŘ 2024 ke zlepšení plnění JŘ na vstupu o 16,8 procentních bodů a na výstupu o 9,6 procentních bodů,“ sdělil Šťáhlavský Ekonomickému deníku.
Štáhlavský dodal, že se konkrétně na příjezdu do České republiky zvýšila přesnost vlaků z loňských 41,2 procenta na letošních 58 procent a na výstupu z Česka do Bavorska z 62,2 procenta na letošních 71,8 procenta. Pozitivní je podle něj také snížení průměrného zpoždění v obou směrech.
Pozitivní dopad
„Vyšší spolehlivost a přesnost vlaků z Bavorska je pro nás velmi důležitá, protože Bavorské expresy jsou integrovány do naší taktové dopravy z Plzně do Prahy, kdy půlí interval vlaků Západní expres z Chebu do Prahy. Tato linka je navíc velmi vytížená, takže zvýšení spolehlivosti vlaků ze zahraničí má i přímý pozitivní dopad na naše vnitrostátní cestující a tedy také na jejich spokojenost,“ dodal Petr Štáhlavský.
K dochvilnějšímu spojení mezi oběma metropolemi se zavázalo Bavorsko podle vyjádření bavorského ministerstva na Facebooku spolu s železničním dopravcem Die Länderbahn. Dopravce Länderbahn, který mezi Mnichovem a Prahou vlaky Alex provozuje, výměnu lokomotivy půl roku testoval. Bavorsko do opatření investuje prostřednictvím Bavorského železničního podniku (BEG) do konce roku 2028 zhruba 600 tisíc eur.
Mohlo by vás zajímat
Ekonomický deník nedávno informoval o stavu modernizace vytížené trasy mezi oběma městy, která se řeší už od roku 2017. Ministerstvo dopravy a Správa železnic ji řeší jako jednu z priorit. Některé stavby v rámci modernizace jsou na trase již realizovány, jiné jsou ve stadiu přípravy. Mezi již běžící projekty patří především Ejpovický tunel a dále stavby uzlu Plzeň. Ve stadiu přípravy jsou například investiční akce Novostavba trati Praha-Smíchov – Beroun.