Jak dobře nebo špatně se daří železnicím během mistrovství Evropy ve fotbale? Zástupci cestujících zhodnotili situaci. A pro německé železniční dopravce to nedopadlo vůbec dobře. Zejména v místní dopravě jsou nedostatky patrné zejména s ohledem na mnohá zpoždění a přeplněné vlaky.
Podle sdružení cestujících Pro Bahn potvrdila společnost Deutsche Bahn během mistrovství Evropy ve fotbale svou špatnou pověst. Šéf svazu Detlef Neuß řekl deníku Rheinische Post: „V tuto chvíli je pravděpodobnější, že to zdůrazní deficity, které na železnici existují.“
V této oblasti je podle Neuße nedostatek zvláštních vlaků nebo personálu v pohotovosti. Doufá, že to bude budíček i pro politiky, zdůraznil Neuß.
Ředitel evropského fotbalového šampionátu Philipp Lahm vysvětlil, že problém nenastal pouze během mistrovství Evropy. Mělo se na tom pracovat už dříve, řekl. Problémy se vyskytly mimo jiné v dějišti mistrovství Evropy v Gelsenkirchenu.
Po kritice fotbalových fanoušků Deutsche Bahn přiznala nedostatky v dálkové dopravě během mistrovství Evropy. „Chápeme nelibost a kritiku fanoušků,“ řekl deníku Bild člen představenstva Deutsche Bahn a šéf dálkové dopravy Michael Peterson. Připustil, že železnice v současné době nenabízí kvalitu, kterou by si každý zasloužil.
V poslední době vyvolaly rozruch zprávy ze zahraničních médií o poruchách vlaků a přeplněných nástupištích. Například mezi Hamburkem a Berlínem museli cestující čekat hodiny v ICE s vadnými brzdami. Mnoho cestujících také rozčilovalo velké množství zpoždění v dálkové dopravě.
Michael Peterson ujistil, že v Deutsche Bahn „v současné době děláme vše, co je v našich silách, abychom spolehlivě dopravili cestující do jejich destinací.“ Od začátku evropského šampionátu se na kolejích vystřídalo více než pět milionů cestujících na dlouhé vzdálenosti. „Máme z toho radost. A pokud to nevyjde podle představ, vyzýváme fanoušky: Děkujeme za trpělivost a obezřetnost.“
Deutsche Bahn před několika dny přiznala, že v prvním týdnu došlo k opakovaným výpadkům na hlavních osách železniční dopravy – ale dodala: „Nikdy nebylo tolik železnice jako na mistrovství Evropy v Německu na mezinárodním fotbalovém turnaji.“
Železnice dokonce slíbila, že během mistrovství Evropy to půjde lépe než v předchozích měsících. Urychlila stavební práce a oznámila, že každý den bude v dálkové dopravě otevřeno dalších 14 zvláštních vlaků a 10 000 sedadel.
„Pokud si celý svět dělá legraci z našeho železničního systému, doufám, že je to budíček i pro politiky. Není tedy možné, aby se nakonec miliardy na renovaci vložily do silnic,“ uzavřel šéf svazu Pro Bahn Detlef Neuß.
(nik)