INZERCE

Systém vnímání je založen na digitálním radaru s vysokým rozlišením, který je spojen s multispektrální elektrooptikou a je podporován klasickými algoritmy a algoritmy strojového učení, které detekují překážky na trati za všech povětrnostních podmínek a viditelnosti. Foto: Alstom

Alstom předvedl v Nizozemsku plně autonomní řízení posunovací lokomotivy

Železniční technologická skupina Alstom poprvé v Nizozemsku předvedla nejvyšší možnou úroveň automatizace posunovacích prací s lokomotivou. Informoval o tom německý Odborový svaz železnic a dopravy EVN.

Předváděcí akce se uskutečnila ve spolupráci s nizozemským provozovatelem infrastruktury ProRail a belgickou železniční nákladní společností Lineas, jak v této souvislosti oznámila společnost Alstom.

Zavedená úroveň automatizace byla GoA4 – to zahrnuje plně automatické rozjíždění, jízdu, zastavování a zvládání nepředvídaných překážek nebo událostí bez přímé účasti vlakového personálu během posunu. Tomu předcházela řada testů, které jsou součástí probíhajícího partnerství mezi společnostmi Alstom, ProRail a Lineas.

Systém ODS společnosti NIART je systém vnímání založený na digitálním radaru s vysokým rozlišením, který je spojen s multispektrální elektrooptikou a je podporován klasickými algoritmy a algoritmy strojového učení, které detekují překážky na trati za všech povětrnostních podmínek a viditelnosti.

Podle společnosti Alstom je systém kompletním, samostatným palubním řešením, které poskytuje systému ATO informace potřebné k autonomnímu rozhodování o jízdě.

(nik)