INZERCE

Vlaky Coradia Stream budou vybaveny nejmodernějšími signalizačními řešeními, bezpečnostními a informačními systémy pro cestující, aby byla zajištěna nejvyšší úroveň bezpečnosti a nejlepší zážitek z jízdy. Foto: Alstom

Alstom představil návrh nového vlaku Coradia Stream pro pro spojení na letiště

Společnost Alstom na světovém kongresu Tomorrow Mobility World Congress v Barceloně představila projekt nových jednopodlažních vlaků Coradia Stream pro společnost Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

Očekává se, že nové vlaky, vyvinuté a vyráběné v průmyslovém areálu společnosti Alstom v Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona), zajistí vysokorychlostní spojení mezi Barcelonou a letištěm Josepa Tarradellase Barcelona-El Prat od roku 2026.

Vlak byl navržen tak, aby splňoval specifické potřeby tohoto typu cestování, s dostatkem prostoru pro zavazadla a širšími uličkami pro snadný přístup. Budou také vybaveny nejmodernějšími signalizačními řešeními, bezpečnostními a informačními systémy pro cestující, aby byla zajištěna nejvyšší úroveň bezpečnosti a nejlepší zážitek z jízdy.

Komfort, dostupnost a informace pro cestující

Každý z těchto pětivozových vlaků Coradia Stream bude vybaven 10 dveřmi na každé straně (celkem 20), s 209 sedadly (202 pevných a 7 sklopných), což pojme celkem 656 cestujících. Kromě zvukových signálů k ovládání dveří pomůže sluchově postiženým cestujícím identifikovat tyto činnosti také systém osvětlení – zelený pro otevření a červený pro zavření.

Každý vlak bude vybaven 20 širokoúhlými obrazovkami pro zobrazení informací o vlaku (čtyři v každém voze) a devíti panoramatickými obrazovkami s informacemi o letišti, které budou v reálném čase poskytovat údaje o odjezdech a příletech. Všechny vozy budou navíc vybaveny několika úložnými prostory. S ohledem na cestující na nástupištích budou vlaky vybaveny 12 externími LED obrazovkami: dvěma předními obrazovkami (umístěnými v horní části každého vozu) a 10 bočními obrazovkami.

Vlaky budou plně přístupné, bez schodů z nástupiště a s automatickou rampou u dveří v blízkosti zóny snížené mobility. Každý vlak bude mít dvě vyhrazená místa pro osoby se sníženou pohyblivostí, upravené toalety a dva multifunkční prostory pro kola, kočárky apod. Při navrhování vlaku, který byl vyroben ve spolupráci s nadací ONCE Foundation, se společnost Alstom řídila univerzálními kritérii designu s cílem poskytnout nejlepší zážitek z cestování všem uživatelům FGC, včetně osob se sníženou pohyblivostí.

V souladu se strategií společnosti Alstom a závazkem FGC podporovat udržitelnou mobilitu budou nové vlaky vyvíjeny na základě kritéria ekologického designu: výběr surovin, trakční systémy, energetická účinnost a recyklace na konci životnosti. Ergonomický design, dostupnost, nízké náklady na životní cyklus a spolehlivost vozového parku mají přispět k tomu, že se tyto vlaky mohou stát atraktivní a udržitelnou volbou pro podporu veřejné dopravy, čímž se výrazně sníží dopravní zácpy a emise CO₂.

(nik)