Novou pražskou tramvajovou trať v centru města u Muzea postaví „Společnost pro TT Muzeum“. O výběru vítěze, který nabídl cenu za stavbu ve výši 224,65 milionu korun, informoval Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP). Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla 274,44 milionu korun. Společníky vítězného uchazeče jsou firmy PORR, PORR Bau a Hans Wendel CZ. Zahájení výstavby předpokládá dopravní podnik v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku a dokončení na přelomu let 2026 a 2027.

„Než začne samotná výstavba, musíme dokončit veřejnou zakázku na technický dozor investora stavby a zhotovitel musí vypracovat dokumentaci pro provedení stavby,“ uvedl místopředseda představenstva a technický ředitel DPP – Povrch Jan Šurovský. Trať, jejíž stavba se uskuteční v etapách, by podle Šurovského měla být zprovozněná v polovině roku 2027 společně s tramvajovou tratí Václavské náměstí, se kterou tvoří jeden provozní celek.

Stavbu tratě na Václavském náměstí odstartoval dopravní podnik loni na konci června. Náklady vyčíslil na 1,24 miliardy korun. Trať má být dlouhá přibližně 550 metrů a povede od Národního muzea doprostřed náměstí. Trať u Muzea má být dvoukolejná a dlouhá čtyři sta metrů. Podle dopravního podniku se jedná o přestavbu části stávající tratě a vytvoření napojení směrem k Václavskému náměstí.

Začínat bude ve Vinohradské ulici mezi historickou a novou budovou Národního muzea, kde naváže na zhruba osmdesát metrů dlouhý úsek kolejí, které v místě byly položeny jako základ budoucí tratě na Václavské náměstí už v roce 2018 během generální opravy historické budovy Národního muzea a jeho nejbližšího okolí.

Mohlo by vás zajímat

V místě křížení Vinohradské a Legerovy ulice vznikne kolejový trojúhelník, kterým nová trať podle dopravního podniku překoná magistrálu v Legerově ulici a umožní napojení do stávající tramvajové sítě ve dvou směrech. V tom východním bude pokračovat dále do Vinohradské ulice a v jižním do Škrétovy ulice.

„Úsek stávající trati upravovaný zde v rámci investiční akce TT Muzeum bude ve Vinohradské končit za křižovatkou se Španělskou ulicí, kde na ní naváže zrekonstruovaný úsek stávající tratě,“ informoval pražský dopravní podnik.

Ve směru na jih bude nová tramvajová trať pokračovat od kolejového trojúhelníku v podélném uložení jihovýchodně od Legerovy ulice. Třetí větev se do stávající tramvajové sítě napojí v kolejovém oblouku ve Škrétově ulici. Na trati nedaleko místa jejího napojení do Škrétovy ulice dojde také k rekonstrukci dvou zastávek. Současný podchod pod Legerovou ulicí zanikne.