Nejvyšší správní soud definitivně potvrdil správnost tendru na první úsek metra D z roku 2020. Vyplývá to z rozhodnutí soudu zveřejněného na úřední desce.

Nejvyšší správní soud tím potvrdil tím stanovisko Krajského soudu v Brně i Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). U úřadu tendr na první etapu metra D napadla společnost Eurovia CS.

Eurovia ve svém návrhu k antimonopolnímu úřadu označila zadávací podmínky i postup pražského dopravního podniku při zadávání tendru za nezákonné. ÚOHS se jejími připomínkami zabýval od roku 2020 do roku 2021, nenašel v něm ale žádné pochybení.

Uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem, kterým bylo konsorcium firem Subterra, Hochtief a Strabag, bylo kvůli řízení o rok odloženo.

Mohlo by vás zajímat

Eurovia nesouhlasila s postupem, jakým pražský dopravní podnik vypsal zadávací řízení. Podle společnosti jí nastavená pravidla neumožňovala se tendru zúčastnit. Do vyřešení sporu nemmohl dopravní podnik podepsat smlouvu s vítězem tendru.

O nepravomocném zamítnutí námitek týkajících se postupu při vypsání tendru na metro D rozhodl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začátkem března v roce 2021. Eurovia CS, která tendr napadla, se ale s rozhodnutím úřadu nesmířila a podala proti němu v druhé polovině března rozklad.

Hodnota tendru na stavbu metra D v úseku Pankrác–Olbrachtova přesahuje deset miliard korun. V platnosti zatím zůstává předběžná opatření, která zadavateli – pražskému dopravnímu podniku – zakazuje uzavřít smlouvu s vybranou stavební společností, a to až do doby, kdy rozhodnutí úřadu nabude právní moci.

„Domníváme se, že podmínky uvedené v zadávací dokumentaci jsou v rozporu se základními zásadami zadávacího řízení, zejména se zásadou rovnosti účastníků řízení, zákazu diskriminace a transparentnosti. Zároveň máme za to, že došlo k porušení zásad 4E, tedy zabezpečení hospodárnosti a efektivního vynakládání veřejných prostředků,“ uvedla dubnu 2021 mluvčí Eurovie Iveta Štočková.