Začíná předběžný geologický průzkum pro klíčový Krušnohorský tunel, Správa železnic zahájila přípravy na předběžný geologický průzkum na trase plánované vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan. Jeho výsledky určí způsob ražby Krušnohorského tunelu a také opatření pro ochranu podzemních vod. Nejhlubší vrt bude měřit 485 metrů.

Přípravy na předběžný geologický průzkum území mezi Chabařovicemi a státní hranicí s Německem začnou ještě do konce roku. V úseku se plánuje strategicky důležitý, přes 30 kilometrů dlouhý přeshraniční Krušnohorský tunel, který bude klíčový pro zlepšení železničního spojení mezi oběma zeměmi. Bude sloužit jak pro osobní, tak i nákladní dopravu.

„V první fázi vznikne realizační dokumentace projektu hydrogeologických prací, následně budeme komunikovat s příslušnými úřady a také s majiteli dotčených pozemků. První vrty by se mohly uskutečnit ještě před začátkem vegetačního období, tedy do konce února příštího roku. Největší část jich však začne až na podzim,“ říká ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier.

Odborníci podle projektu plánují 16 vrtů. Ty budou hluboké minimálně 25 metrů, nejhlubší bude měřit 485 metrů. Tyto vrty jsou zásadní pro získání informací o horninovém prostředí a hydrogeologických podmínkách trasy. Data z průzkumu pomohou při rozhodování o nejvhodnějším způsobu ražby tunelu a při stanovení vodního režimu podzemních vod, což je klíčové pro zajištění bezpečnosti a efektivity výstavby a následného provozu.

Mohlo by vás zajímat

Průzkum bude probíhat v katastrálních územích Krásného Lesa v Krušných horách, Větrova u Krásného Lesa, Telnice, Stradova u Chabařovic, Chlumce u Chabařovic a Chabařovic. Tyto lokality byly vybrány pro svou strategickou polohu a specifické geologické podmínky, které je nutné detailně prozkoumat před zahájením stavebních prací.

Realizaci projektu a následných geologických prací provede společnost GP Krušnohorský tunel.