INZERCE

Nejmodernější z nejmodernějších. Lokomotiva Siemens Vectron. Zdroj: České dráhy

Německý průmysl ještě nekončí. Siemens navýšil zisk na rekordních 9 miliard eur

Německý průmyslový koncern Siemens v uplynulém finančním roce zvýšil čistý zisk o pět procent na rekordních 9 miliard eur (zhruba 228 miliard Kč). K růstu zisku nicméně přispěl mimořádný příjem související s převodem podílu v bývalé dceřiné společnosti Siemens Energy do penzijního fondu podniku, napsala agentura DPA.

Celkové tržby společnosti Siemens se v uplynulém finančním roce, který skončil k 30. září 2024, zvýšily pouze o procento na 75,9 miliardy eur. Objem přijatých zakázek se dokonce snížil, a to o šest procent na 84,1 miliardy eur.

Generální ředitel a předseda představenstva Siemensu Roland Busch uvedl, že firma těžila zejména z pokračující silné poptávky po produktech z oblasti elektrifikace, dopravy a průmyslového softwaru. Poukázal nicméně na přetrvávající problémy v oblasti automatizace.

„Budeme i nadále investovat do výzkumu a vývoje a fúzí a akvizic, abychom zajistili rychlejší růst na základě naší technologické síly a schopnost expandovat napříč průmyslovými odvětvími. Naše plánovaná akvizice společnosti Altair posiluje naše vedoucí postavení v softwaru a AI. Naše schopnost kombinovat skutečný a digitální svět je bezkonkurenční,“ uvedl dále šéf podniku Roland Busch.

Akcie Siemensu v reakci na pozitivní výsledky vzrostly o 6,5 procenta na 191 eur za kus. Hitem německé burzy jsou také akcie osamostatněné společnosti Siemens Energy, ty od počátku roku vzrostly o 285 procent na 45,75 eura za kus.

Koncern Siemens zaměstnává po celém světě kolem 327 000 lidí a vyrábí širokou škálu produktů, od průmyslového softwaru až po vlaky. Působí rovněž v České republice, kde podle svých internetových stránek zaměstnává přes 10 000 lidí.

V poslední době přitom moc pozitivních zpráv z německé ekonomiky nepřichází. Převažují ty špatné, které hovoří o odkladu očekávaných investic do výroby čipů nebo omezování výroby v ocelárnách a chemičkách. Do potíží se dostává také chlouba německého průmyslu – výroba osobních aut.

(čtk, red)