INZERCE

Rekonstrukce pražského Barrandovského mostu. Rampa z ulice K Barrandovu. Foto: TSK

Pražské řidiče čeká náročné období. Magistrát sloučil finální opravy Barrandovského mostu

Pražská doprava zažije jedno ze svých náročnějších období, Technická správa komunikací Praha (TSK) a pražský magistrát sloučily opravy Barrandovského mostu do jednoho období. Práce by měly začít 11. března a trvat mají do konce letních prázdnin. Jde o třetí, finální, etapu. „Tato uzavírka bude mít výraznější dopad na dopravu, než ty předešlé,“ upozornil náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Změna má čas rekonstrukce zkrátit o jeden rok.

Řidiči musí počítat s postupným omezováním dopravy již od soboty 9. března. Ke sloučení etap podle Hřiba došlo proto, aby k dopravním omezením nemuselo docházet i v příštím roce.  „Podaří se nám ušetřit čas z celkové sumy uzavírek, kterými by musel most projít,“ uvedl Hřib. Práce se zkrátí například o jednu přípravnou a jednu dokončovací fázi oprav. Náměstek pražského primátora předpokládá, že se opravy vzhledem ke zkušenosti z předešlých etap obejdou bez komplikací.

Dodavatel stavby, společnost PORR, se zaměří na severní část mostu ve směru z Braníku na Smíchov. Nejdříve se podle Hřiba uzavře jedna polovina severní části mostu a následně druhá. Jeden jízdní pruh směrem z Jižní spojky na Smíchov bude převeden do protisměru, aby mohl být zachován provoz na mostě ve třech jízdních pruzích v obou směrech. Uzavřený bude chodník pro pěší i cyklostezka.

Podle náměstka ředitele TSK Josefa Richtera přinese spojení dvou etap dohromady nejen časové, ale i finanční úspory. Severní část Barrandovského mostu se bude opravovat stejně, jako předešlá jižní. Vysoutěžená cena za celou rekonstrukci mostu je podle mluvčí TSK Barbory Liškové 594,5 milionu korun.

Celkový pohled na Barrandovský most, který prochází rekonstrukcí. Foto: TSK

Současné práce, stejně jako v předešlých etapách, spočívají v kompletním odstranění mostního svršku i vybavení mostu. Nejdříve dojde na severní části mostu, tedy blíže k Podolí, ke zbourání římsy s chodníkem a odstranění povrchu mostu včetně izolace a vyrovnávajícího betonu. Vše by mělo být nově nahrazeno.

Poté se práce přesunou na jižní část severní konstrukce. Je plánována výměna mostních dilatačních závěrů v celé šíři mostu, stavba nových říms včetně zábradlí, svodidel a svodidlového zábradlí. Počítá se také s využitím vysokopevnostního betonu. V závěru etapy bude obnoveno svislé i vodorovné dopravní značení a upraveny přejezdy na most a z mostu.

Rekonstrukce se uskuteční i uvnitř mostu a vznikne zde nové předpětí, což je podle pražského magistrátu jednou z technologicky nejnáročnějších prací. Jedná se o vrtání otvorů v příčnících mostu, které jsou uvnitř nosné konstrukce nad podpěrami. „Tento systém dodatečně předepne celou konstrukci a zajistí tak jeho bezproblémové fungování na další desítky let,“ informoval magistrát.

Přípravné práce začaly letos v polovině ledna, kdy silničáři měnili například ložiska mostu nebo chystali přejezdy mezi pruhy. „Začínáme už s pracemi uvnitř tubusu, překládáme telekomunikační kabely tak, abychom byli připraveni na vlastní zahájení oprav,“ poznamenal Richter.

(teč)