INZERCE

Finiš stavebních prací na křižovatce Rádelský mlýn, dálničním sjezdu a přivaděči na Jablonec nad Nisou. Foto: Ředitelství silnic a dálnic

ŘSD doplnilo značení na křižovatce u dálničního sjezdu na Jablonec. Řidiči najížděli do protisměru

Ředitelství silnic a dálnic doplnilo další výstražné a směrové značení u nové křižovatky Rádelský mlýn na hlavním tahu I/35 z Liberce na Turnov a Prahu. Několik řidičů tam ve směru od Jablonce nad Nisou v minulých dnech najelo do protisměru. Jen v pondělí vyjížděla policie ráno ke dvěma takovým případům, řidiče v protisměru ale hlídky nezastihly, řekl dnes ČTK krajský policejní mluvčí Vojtěch Robovský. Policie podle něj prošetřuje také video zveřejněné na sociálních sítích.

Křižovatku Rádelský mlýn otevřeli pro dopravu po zhruba 20 měsících rekonstrukce v pátek 10. prosince. Pro řidiče a obyvatele blízkých vesnic přineslo otevření mimoúrovňové křižovatky Rádelský mlýn velkou úlevu. Nahradila stávající křižovatku starou téměř padesát let, která už neodpovídala současné dopravě.

Skončily tak dva roky objížděk a kolon, objevil se ale jiný problém – neodpovídající dopravní značení, které mázlo řidiče. Křižovatka Rádelský mlýn přitom měla být bezpečnější a pohodlnější pro řidiče než původní křižovatka z počátku sedmdesátých let. Stavbu za necelých 450 milionů korun se podařilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončit o sedm měsíců dříve, než zněly počáteční plány. Na najíždění do protisměru muselo ŘSD akutně zareagovat.

Modernizaci křižovatka nutně potřebovala, podle posledního sčítání projede po silnici I/35 v tomto místě denně přes 33 000 aut a po silnici I/65 více než 12 350 automobilů za den. Často se tam stávaly nehody, z dvoupatrové křižovatky se tak stala třípatrová, zmizela problematická zatáčka na sjezdu na Jablonec, ale také křížení u nájezdu z křižovatky na silnici I/65 na Jablonec nad Nisou.

Překvapený byl problémy na křižovatce i liberecký hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj). Aby se motorista od Jablonce dostal do protisměru, musí přejet dvojitou plnou čáru.

„Myslím, že dvojitá plná čára je dostatečně silná značka, byť vodorovná, kterou by měli všichni respektovat, nicméně vzali jsme na vědomí, že někteří řidiči tu křižovatku nezvládají. Už v pondělí večer tam ŘSD nainstalovalo provizorní dopravní značky,“ řekl ČTK hejtman, který je rád, že nebyl nikdo zraněn.

Silničáři osadili výstražnými značkami dvojitou plnou čáru, kterou řidiči prokazatelně nerespektovali, na změny v křižovatce upozorňuje i výstražná tabule.

„Prodloužíme i zelené balisety (mohutné plastové sloupky, které řidiče upozorňují, kam s autem nesmí vjet) a prověří to policie, jestli ještě nenajdou něco, co bychom tam mohli doplnit,“ řekl ČTK ředitel liberecké Správy ŘSD Jan Wohlmuth. Je ale přesvědčen o tom, že pro ukázněné řidiče je značení přehledné – do jednotlivých směrů jasně navádějí informační tabule a také nápisy přímo na vozovce.

Například Google měl ještě dnes v mapách stále křižovatku v podobě před rekonstrukcí, řidiči, kteří tuto navigaci používají, tak mohou být zmateni. Půta přiznal, že po informacích ze sociálních sítí si byl ještě v pondělí večer křižovatku projet. „Myslím si, že pokud někdo jezdí podle staré navigace, tak ho to mohlo vést otrocky do protisměru, ale pro člověka, který tam jede a respektuje dopravní značení, tak to návěstí je dostatečně dlouho dopředu. Určitě ale podporuju rozšíření dopravních značek tak, aby to bylo opravdu úplně blbuvzdorné,“ dodal hejtman.

(čtk, ede)