INZERCE

Starý železniční most v Děčíně nahradí nový. Kolejové propojení mezi oběma břehy Labe získá nový fundament, ale původní vzhled mostu by měl být při stavbě respektován. Foto: Správa železnic

Chystá se velká rekonstrukce historického mostu přes Labe. V Děčíně projde obnovou propojení tratí na obou březích Labe

Správa železnic vybrala dodavatele optimalizace trati mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb. Bude stát víc než miliardu korun. Zahájení hlavních stavebních prací je plánováno ještě v letošním roce, dokončení celé stavby pak v listopadu 2023. Jednou z hlavních částí stavby je rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Jeho nosná konstrukce z roku 1874 je už na hranici životnosti. Nahradí ji proto nová ocelová konstrukce.

Úsek propojuje železniční tratě na pravém a levém břehu Labe a je součástí nákladního koridoru Transevropské dopravní sítě (TEN-T).

Kompletní obnovu trati, jejíž součástí jsou nová protihluková opatření, provede za 1 082 500 000 korun Společnost most Prostřední Žleb. Jejím správcem je STRABAG Rail, společníky DT Mostárna a STRABAG AG.

Zahájení hlavních stavebních prací je plánováno ještě v letošním roce, dokončení celé stavby pak v listopadu 2023.

Jednou z hlavních částí stavby je rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Jeho nosná konstrukce z roku 1874 je už na hranici životnosti. Nahradí ji proto nová ocelová konstrukce s dolní mostovkou, vyztuženou podélnými a příčnými výztuhami, a průběžným kolejovým ložem. Svým uspořádáním bude respektovat vzhled původní konstrukce, zároveň splní všechny současné normy a provozní požadavky železniční dopravy.

V rámci stavby dojde rovněž ke kompletní sanaci Děčínského tunelu o délce 395 metrů. Provedena bude výměna železničního svršku a spodku a oprava trakčního vedení. Součástí akce je také obnova zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Trať zůstane i po optimalizaci jednokolejná, odstraněn bude propad rychlosti na mostním objektu.

Díky obnově kolejového svršku a zřízení přibližně 700 metrů protihlukových stěn v místech, kde trať prochází městskou zástavbou, dojde ve zrekonstruovaném úseku ke snížení hlukové zátěže.

(rov)