INZERCE

Rekonstrukce dálnice. Foto: Ředitelství silnic a dálnic

ŘSD zahájilo veřejnou zakázku na rekonstrukci mostu na D2

Hlavní česká silniční tepna D1 se pomalu blíží konci svých oprav. Druhá česká dálnice D2, která notně pozbyla na svém významu rozpadem Československa, prochází úpravami nepoměrně drobnějšími. Jednou z nich je oprava mostu u Staroviček. K vyhlášení zjednodušeného podlimitního řízení (ZPŘ) na dodavatele této stavby došlo 8. července 2021.

Bude nepochybně zajímavé sledovat, jak se u této zdánlivě nesložité zakázky v předpokládané hodnotě lehce přes 12 milionů korun bez DPH, podaří Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dodržet lhůtu pro podání nabídek. Prozatím je stanovena do 17. srpna 2021.

Technická kvalifikace a způsob hodnocení

Technické kvalifikační předpoklady počítají s pracovním týmem sestávajícím z hlavního stavbyvedoucího s minimálně pětiletou praxí a zkušenostmi s jednou mostní stavbou v minimálním objemu 6 milionů korun bez DPH. Dalším členem týmu musí být zástupce hlavního stavbyvedoucího, u něhož postačí pouze tříletá praxe. Posledním „povinným“ členem týmu bude hlavní geodet s pětiletou praxí.

Požadované reference splní dodavatel, který v minulosti realizoval alespoň dvě novostavby či rekonstrukce mostů v minimálním objemu 6 milionů korun za každou z nich. Zároveň musí mít dodavatel zkušenosti alespoň se dvěma novostavbami nebo rekonstrukcemi mostu na minimálně čtyřpruhové směrově rozdělené pozemní komunikaci, každý most v délce minimálně 13 metrů.

Hodnotící kritéria tvoří ze 70 procent nabídková cena stavby a ze 30 procent doba pro uvedení stavby do provozu v týdnech. Maximální doba pro uvedení stavby do provozu činí čtrnáct týdnů, do nichž se nezapočítává zimní technologická přestávka.

Realizace v průběhu roku 2022

Zadávací lhůta veřejné zakázky je nastavena na sedm měsíců. Uchazeči o veřejnou zakázku musí složit jistotu ve výši 240 tisíc korun.

ŘSD nepředpokládá úplné uzavření dálnice D2. Dojde vždy k uzavření pouze jednotlivých jízdních směrů. Investor doporučuje realizaci v příznivém klimatickém období mezi březnem a listopadem. Předpokládaná doba realizace by neměla překročit tři měsíce v průběhu roku 2022.

Zadávací řízení je tedy připraveno s dostatečným časovým předstihem, aby bylo možné stihnout realizaci veřejné zakázky. Realita silničních stavebních zakázek však bohužel ukazuje, že žádný náskok nemusí být dostatečný.

Tomáš Rovný