INZERCE

Nová Škoda Fabia: Foto: Škoda

K vývoji softwaru pro autonomní vozy využije VW cloud Microsoftu. Nová Fabia bude využívat platformu VW a bude větší

Německý koncern Volkswagen využije cloudových služeb Microsoftu, aby zefektivnil vývoj softwaru pro samořízené vozy. Německá automobilka, pod kterou spadají značky Audi, Škoda či Porsche, vyvíjí jak samořízená auta, tak asistenční systémy pro řidiče, jako je například adaptivní tempomat. Na těchto systémech ale pracují značky koncernu odděleně, uvedla dnes agentura Reuters. Koncern chystá i další novinku. Nová generace modelu Škoda Fabia se ve světové premiéře ukáže letos na jaře. Fabia poprvé využívá modulární platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Bude mít více prostoru v interiéru.

Volkswagen loni konsolidoval vývoj některých asistenčních systémů do dceřiné společnosti Car.Software. Automobilky měly spolupracovat na základních bezpečnostních funkcích, jako je detekce překážek, a software uzpůsobovat svým potřebám.

Různé společnosti skupiny ale stále používají pro vývoj softwaru rozdílné systémy. Díky dnes oznámené dohodě s Microsoftem budou využívat stejných cloudových služeb, řekl v rozhovoru s Reuters Dirk Hilgenberg, který je šéfem Car.Software.

Dohoda usnadní aktualizace softwaru ve vozech, což je praxe, díky níž má americký výrobce elektromobilů Tesla náskok před konkurenty.

Volkswagen se v roce 2018 dohodl s Microsoftem, že vozy koncernu budou připojeny ke cloudové službě Azure. Dnes oznámená dohoda znamená, že aktualizace softwaru se budou vyvíjet ve stejném cloudu, který aktualizace nasměruje do vozů.

„Bezdrátové aktualizace jsou zásadní,“ konstatoval Hilgenberg. „Tato funkce je nezbytná. Pokud to nedokážete, ztrácíte náskok,“ dodal.

V praxi to znamená, že vozům, které na silnici vyjely s několika málo asistenčními systémy pro řidiče, mohou přibývat další takové funkce, které je přiblíží k autonomnímu řízení, vysvětlil za Microsoft Scott Guthrie.

Větší Fabia

Koncern chystá i další novinku. Nová generace modelu Škoda Fabia se ve světové premiéře ukáže letos na jaře. Fabia poprvé využívá modulární platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Platforma přináší podle automobilky například více prostoru v interiéru.

Díky nové platformě bude nová Fabia větší, například objem zavazadlového prostoru se zvýšil o dalších 50 litrů. „Díky pevnější tuhosti karoserie umožňuje platforma MQB-A0 také vylepšení v oblasti pasivní bezpečnosti a stejně tak nabízí širokou škálu moderních asistenčních systémů, které byly dosud dostupné pouze pro vozy vyšší třídy,“ uvedla Škoda Auto.

Novou generaci modelu Fabia budou pohánět benzinové motory v kombinaci s manuální, nebo automatickou převodovkou DSG. Škoda u motorů klade důraz na nízké emise, což ji ukládají emisní normy Evropské unie.

Dříve se spekulovalo o tom, že nová generace modelu Fabia bude již pouze ve variantě hatchback a nynější varianta combi skončí. Podle dostupných informací ale bude výroba modelu kombi zachována.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc lidí, z toho v České republice skoro 34 tisíc.

(Tomáš Rovný, čtk)