INZERCE

Stavba silnice. Foto: Pixabay

Návrh brněnského úseku silnice 43 představí lidem videoprezentace

Hodnotící komise složená ze zástupců státu, kraje, města či Kanceláře architekta města Brna (KAM) vybrala nejlepší prvky ze tří ideových studií navrhujících podobu brněnské části silnice 43. Doporučení komise je podkladem pro návrh nového územního plánu.

Kancelář architekta města Brna výsledný návrh podoby brněnského úseku plánovala zveřejnit v půlce října a představit jej na třech setkání obyvatelům městských částí. Proces ale zdržela druhá vlna koronavirové pandemie. Setkání s obyvateli je kvůli vládním opatřením odložené a kancelář chce návrh veřejnosti představit formou videoprezentace, řekla dnes ČTK mluvčí KAM Jana Běhalová.

Na videoprezentaci si ještě lidé musí nějakou dobu počkat. „Dokončujeme ji. Příprava nám z důvodu nouzového stavu a omezeného chodu KAM zabrala více času. Setkání v městských částech Bystrc, Bosonohy a Kníničky rádi uspořádáme, pokud to situace dovolí. Zatím počítáme, že by to mohlo být začátkem příštího roku,“ uvedla Běhalová.

Podle schválených aktualizací zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje z letošního září má budoucí silnice 43 vést od dálnice D1 přes brněnskou městskou část Bystrc na sever. Brno vedení trasy musí převzít do návrhu svého nového územního plánu.

Návrh brněnského územního plánu představeném letos na jaře počítal s více variantami trasování silnice 43. Aby bylo město na vybranou krajskou variantu připravené, zadalo s pomocí KAM tři urbanisticko-dopravní studie, které přinesly různé pohledy. „Chtěli jsme vidět, jak může silnice zapadnout do celé čtvrti Bystrc, do prostoru Přístaviště a Kníniček, a znát podrobnější dopravní řešení, co se týká místních vazeb, ať už automobilů, nebo hromadné dopravy,“ dodala Běhalová.

Mezi hlavní doporučení hodnotící komise patří vedení brněnského úseku silnice v tunelu od jižní části Bystrce až po severní okraj katastru Kníniček, a to včetně mostu přes údolí Svratky v tubusu. Dále nahrazení stávající Staré dálnice, která rozděluje západní a východní části Bystrce, podzemním úsekem, nad kterým bude park. V neposlední řadě doporučuje použití podzemního vedení v Bosonohách, kde úprava budoucí křižovatky s D1 umožní oddálit obchvat Bosonoh od jejich zástavby.

Kancelář nyní doporučení zapracuje do návrhu nového územního plánu tak, aby se v něm silnice objevila v přesnějších konturách. Návrh nového územního plánu bude podle Běhalové zveřejněn v první polovině roku 2021.

Vznik budoucí silnice první třídy 43 vedoucí od dálnice D1 přes Brno a dále na sever provázejí desetiletí spory. Kontroverzní je právě trasa přes město, která podle odpůrců znepříjemní život obyvatelům v okolí. Ti na aktualizací zásad územního rozvoje připravují žalobu.

-čtk-