INZERCE

Automobilový průlmysl prožívá kvůli nedostatků čipů krizi. Pomůže injekce Evropské unie? Foto: Škoda Auto

Škoda přijala opatření, aby zabránila šíření nákazy po dovolené

Automobilka Škoda Auto přijala nová hygienická opatření, aby zabránila případnému řetězovému šíření nákazy koronavirem po návratu zaměstnanců z celozávodní dovolené. Firma lidem například nabízí možnost testování na nákazu, zaměstnanci si ale musí test zaplatit. Vedení také opět doporučuje nosit minimálně jeden týden po návratu z dovolené roušky, informovala dnes firma v tiskové zprávě.

Škoda Auto zajistila pro zaměstnance možnost testování formou takzvaných PCR testů. Jsou k dispozici za příslušný poplatek především pro ty zaměstnance, kteří se vrací z rizikových oblastí do České republiky a musí se nechat testovat,“ uvedla Škoda Auto. Využít testování ale může kterýkoliv zaměstnanec. Lidé, kteří byli v kontaktu s nakaženým člověkem nebo sami vykazují symptomy nemoci, mají využít bezplatné testování přes krajskou hygienickou stanici nebo svého lékaře.

Opatření, která budou uplatněna ve všech třech českých výrobních závodech, mají zabránit řetězovému šíření nákazy, pokud některý zaměstnanec podniku onemocní koronavirem covid-19. Zdraví zaměstnanců je pro automobilku nejvyšší prioritou,“ uvedla automobilka ve zprávě.

Škoda Auto také nabádá zaměstnance k častější dezinfekci rukou, v celém závodě jsou rozmístěné dávkovače dezinfekce. Útvarům, které mají možnost smysluplně využívat u svých zaměstnanců práci z domova, doporučuje automobilka v prvním týdnu po celozávodní dovolené navýšit množství vzájemně dohodnutého režimu mobilní práce až na 50 procent. Pomocí těchto opatření se dá snížit eventuální riziko nakažení a zabránit možné karanténě,“ uvedla Škoda. Firma o nových opatřeních informovala zaměstnance již během celozávodní dovolené prostřednictvím SMS zprávy.

Škoda Auto zavedla rozsáhlá hygienická opatření také po obnovení výroby zastavené kvůli pandemii koronaviru. Návrat zaměstnanců v pondělí 27. dubna doprovodilo více než 80 hygienických opatření. Firma zaměstnancům poskytla roušky, pracoviště se pravidelně dezinfikovala. Automobilka loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34.000 lidí.

-čtk-