České dráhy se chtějí stěhovat, soutěžní dialog, ve kterém hledají nové sídlo, by měl skončit ke konci letošního roku. Ekonomickému deníku to sdělila tisková mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. Tato forma veřejné zakázky patří podle ní mezi časově nejnáročnější druhy zadávacího řízení. České dráhy ji vypsaly loni 23. dubna.

Rajnochová upřesnila, že se soutěž nachází v dialogové fázi. Soutěžní dialog je rozdělen do tří fází, kvalifikační, fáze soutěžního dialogu a nabídkové fáze. Podle mluvčí jsou již pevní zájemci přihlášení.

Nové sídlo má Českým drahám vyřešit situaci, kdy jsou administrativní a provozní zaměstnanci skupiny a jejich dceřiných společností rozptýlení v budovách po celé Praze. „Prioritami jsou ekonomická výhodnost, dopravní dostupnost i technické parametry jednotlivých objektů,“ uvedla Vanda Rajnochová.

V zadání k zakázce České dráhy uvádějí, že je obecným záměrem vybudování nového sídla v co největší blízkosti dráhy, a to s ohledem na technickoekonomické návaznosti jeho činností. Vítěz zakázky by ji měl zajistit metodou Design & Build, postarat se tak má o zpracování veškeré dokumentace k provedení stavby a její povolení a z hlediska zakázkové legislativy ponese odpovědnost za její správnost a úplnost i samotnou realizaci, uvádí se v zadání.

Mohlo by vás zajímat

Tři ideální lokality

„S ohledem na to by s vybraným dodavatelem měla být uzavřena smlouva, jejímž předmětem by měla být mimo samotných stavebních prací a dodávky vybraného vybavení stavby, i inženýrská činnost při zajištění veškerých potřebných povolení a projektová činnost vč. zpracování projektové dokumentace, studie na mobiliář a další dokumenty nezbytné k řádné realizaci této veřejné zakázky,“ pokračuje materiál.

České dráhy zároveň stanovily tři ideální místa, kde by se nové sídlo mělo nalézat, jde o okolí železničních stanic Praha hlavní nádraží, Praha-Libeň a Praha-Holešovice. V každém území vlastní skupina pozemky, jejichž využití pro realizaci veřejné zakázky umožňuje všem dodavatelům.

Jak už zaznělo dříve, celková hrubá podlažní plocha nového sídla by měla být podle Českých drah 18 100 metrů čtverečních, z čehož by mělo být 13 164 metrů čtverečních vyčleněno pro kanceláře. V rámci nového sídla se počítá i s parkovacími místy.

Tmavá a nevhodná

Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec už dříve uvedl, že historická budova na nábřeží Ludvíka Svobody, ve které sídlí Generální ředitelství Českých drah, je tmavá, neekologická a nenalézá se v blízkosti železnice.

Z důvodu památkové ochrany v ní také není možné dělat ani větší stavební zásahy. Vzhledem k jejímu kapacitnímu omezení zaměstnanci Skupiny České dráhy sídlí i v dalších budovách po celé Praze, což komplikuje podle vedení její celé fungování.