Celkem 1,6 milionu dolarů investuje společně nástroj pro správu účtů na sociálních sítích Hootsuite a čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi do platformy Notey. Ta umožňuje tématické vyhledávání obsahu z blogosféry.
Xiaomi, označovaný kvůli svému raketovému vzestupu “čínský Apple,” se investice účastní prostřednictvím svého ředitele pro globální operace Huga Barry, za Hootsuite svůj podpis připojil zakladatel služby Ryan Holmes. Třetím významným investorem do hongkongského startupu Notey je zakladatel Infoseeku a CoinTrustu Steve Kirsch.
Notey umožňuje uživatelům sestavit si vlastní přehled obsahu věnovaného širokému spektru témat od ekonomiky až po lifestyle.
Podle odborného webu TECHCRUNCH je investice především výrazem nedůvěry vlivných investorů ve schopnost podobných služeb zaujmout nové uživatele a udržet si ty stávající. Od nástrojů jako je třeba rozšířené Feedly, Pulse propojené s profesní sociální sítí Linked In nebo Weave se Notey odlišuje tím, že uživatelům nabízí nediferenciovanou nabídku obsahu.
“Notey představuje zajímavý nástroj pro uživatele, který není přesně zacílený a spíš než jasně vymezené informace hledá širší okruh zdrojů, ve kterých se chce zorientovat,” domnívá se Techcrunch.
Podle vlivného a dobře informovaného blogu SILICON ANGLE je základní myšlenka Notey bezesporu zajímavá. V posledních letech se podle Silicon Angle pozornost příliš zaměřila na poučené a počítačově nadprůměrně počítačově gramotné uživatele. Masa běžných uživatelů nástroj, který jim nabídne tématicky roztříděný obsah pokrývající celé spektrum zájmů, nejspíš ocení. Totéž platí o zajímavé možnosti sestavit si podle jednotlivých témat vlastní newsletter a zvolit si periodicitu zasílání novinek.
“Notey se ale musí podařit na sebe srozumitelně upozornit a upoutat,” soudí Silicon Angle. Pozastavuje se také nad zaměřením na blogosféru. “Blogosféra jistě existuje, ale přece jenom se píše rok 2015. Například Mashable vzniklo jako blog, ale je ho ještě dnes možné považovat za součást blogosféry?”
Zakladatelé Notey Kevin Lepsoe a Catherine Tanové pozornost zaměřenou na zdánlivě zapomenutý a přežitý termín blogosféra vysvětlili v rozhovoru, který poskytli webu E27. V něm vysvětlili, že jim renesance pojmu blogosféra pomáhá vymezit obsah Notey vůči zavedeným velkým médiím.
“Mashable nebo Huffington Post vznikly jako blogy, přesto dnes úspěšně konkurují velkým médiím spojeným obvykle s tiskovými nebo televizními koncerny,” uvedl Lepsoe.
TECH IN ASIA upozorňuje na jeden dobrý nápad, který by z Notey mohl udělat ekonomicky efektivní projekt. Nabízí totiž velkým značkám, aby si vytvořily vlastní “stream.” Využívá ho třeba Adidas, o kterém je na Notey už 1803 jednotlivých příběhů. To by pro další giganty mohl být docela intenzivní impuls k tomu, aby se o Notey začali zajímat.
-of-