INZERCE

Během průzkumu stavby stavby Pražského okruhu v úseku D1 – Běchovice byla realizována téměř tisícovka kopaných sond, aby byl ověřen zdroj detekovaného signálu. Ilustrační snímek. Foto: SOKP

Potvrzeno: Úsek z Běchovic k D1 má stavební povolení

Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) získalo stavební povolení na výstavbu úseku Pražského okruhu z Běchovic k dálnici D1. Státní podnik chce s její realizací začít ještě letos. „Na stavbě další části pražského okruhu délky 12,6 kilometru již nyní probíhá archeologický výzkum. Zároveň běží výběrové řízení na zhotovitele stavby a majetkoprávní příprava,“ uvedl na sociální síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Aktuálně je podle něj vykoupeno 90 procent pozemků. Při plánovaném zahájení stavby na konci letošního roku by měly stavební práce skončit na přelomu let 2027 a 2028.

Výběrové řízení na zhotovitele stavby podle Mátla ŘSD zahájilo v závěru loňského roku tak, aby mohl být vybrán v letošním roce. Generální ředitel státního podniku již dříve uvedl, že aktuálně v České republice neexistuje důležitější komunikace než úsek Pražského okruhu D1 – Běchovice.

V současnosti na úseku pracují archeologové. Odborníci rozdělili chybějící část Pražského okruhu do pěti úseků a 26 částí. Experti budou zkoumat celou trasu úseku dostavby, a to v různé intenzitě podle archeologického potenciálu, který vytipovala přípravná fáze výzkumu pomocí zjišťovacího archeologického průzkumu, geofyzikální prospekce pro archeologii a počítačových modelů.

Podobně jako u úseku mezi D1 a Běchovicemi postupuje ŘSD také v případě severních částí dostavby Pražského okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí. V loňském roce požádal státní podnik ministerstvo životního prostředí o vydání stanoviska EIA na jednotlivé etapy. „Věřím, že jsme schopni dokončit severní část Pražského okruhu nejpozději do deklarovaného termínu dokončení dálniční sítě v České republice, tedy těsně po roce 2030,“ uvedl v minulosti Radek Mátl.

Stavba celého Pražského okruhu je rozdělena do 11 úseků, zprovozněných je zatím sedm. První úsek se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od D1 k D5.

Kromě jihovýchodního úseku mezi Běchovicemi a D1 chybějí tři úseky v severní části mezi Ruzyní, Suchdolem, Březiněvsí a Satalicemi. Podle dřívějšího vyjádření Mátla je připravovaný úsek okruhu D1-Běchovice nejdůležitější připravovanou komunikací v Česku.

(teč)